Τουρκικός "Θαλάσσιος Λέων" προκάλεσε ένταση στο Αιγαίο

Image
Επιμέλεια Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ
<<Βρυχήθηκε>> ο  τουρκικός «Θαλάσσιος Λέων» χθες  στο Αιγαίο με αρκετές παραβάσεις διεθνών κανόνων και παραβιάσεων του Εθνικού Εναέριου Χώρου, ωστόσο  οι περιοχές που κινήθηκε  ήταν και οι δύο εγκεκριμένες από τις Ελληνικές αρμόδιες υπηρεσίες.
 Πρόκειται  μια την μεσαίας κλίμακας ημερήσια άσκηση Έρευνας και Διάσωσης  (SAR) «Θαλάσσιος Λέων – 2014» (Deniz Aslanı-2014)  των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων και της Ακτοφυλακής, η οποία  επιδιώχθηκε να προβληθεί με προσκλήσεις σε ξένους στρατιωτικούς ακολούθους.

Δεν πήγε Ελληνας παρατηρητής 


Ωστόσο το σημαντικότερο στοιχείο της άσκησης που γίνεται κάθε ένα ή δυο χρόνια ήταν η συμμετοχή, για πρώτη φορά σε αυτό το επίπεδο άσκησης, δυο πλοίων -τυπου κορβέτας-  της Τουρκικής Ακτοφυλακής  με διαμόρφωση Ερευνας -Διάσωσης : Είναι το TCSG Umut και το TCSG Guven, εξοπλισμένα με την τελευταία τεχνολογία στον τομέα της αποστολής τους.
Επίσης  σχολιάστηκε από τον τουρκικό τύπο ότι ενώ στην άσκηση που είχε γίνει το 2012, είχε σταλεί παρατηρητής και από την Ελλάδα,  φέτος, παρά το γεγονός ότι υπήρξε πρόσκληση, δεν στάλθηκε παρατηρητής.



Τα δύο σενάρια διάσωσης


Η προσπάθεια της Αγκυρας να δείξει την άσκηση μεγαλύτερη απ΄ότι ήταν φαίνεται και από τις διαρροές στον τυπο: Η εφημερίδα  Bugun, για παράδειγμα έχει τον τίτλο «Επίδειξη δύναμης στα διεθνή ύδατα» , ενώ γράφει ότι οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις εντυπωσίασαν με την άσκηση έρευνας διάσωσης, που πραγματοποίησαν στα διεθνή ύδατα του Αιγαίου. Στο πλαίσιο της άσκησης ''διασώθηκαν'' 104 ταξιδιώτες και προσωπικό, που είχαν ''αποκλειστεί'' στη θάλασσα, ενώ στο 2ο μέρος το σενάριο προέβλεπε οι σωστικές δυνάμεις να φθάσουν  το ταχύτερο δυνατό για άμεση βοήθεια σε αεροπλάνο του Ναυτικού που είχε κάνει έκκληση για βοήθεια.


Οι μονάδες έρευνας διάσωσης των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων φέρεται να ήταν υπό τη διοίκηση του Αρχηγείου του Λιμενικού, και σε αυτές συμμετείχαν αεροπορικές και ναυτικές δυνάμεις και οι δυνάμεις που λαμβάνουν μέρος στην οργάνωση έρευνας διάσωσης. Στην άσκηση έλαβαν μέρος η  φρεγάτα Γκοκόβα, τα 2 πλοία έρευνας διάσωσης TCSG Umut και  TCSG Guven της Ακτοφυλακής , δύο αεροσκάφη CN -235, τρία ελικόπτερα και έξι σκάφη της Ακτοφυλακής.

Οι περιοχές άσκησης 

Η συμμετοχή των  αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας, αναγνώρισης  και ηλεκτρικού πόλεμου CN -235 (δυο εκει και ένα σε άλλη αποστολή) καθώς και των ελικοπτέρων ήταν ο βασικός λόγος που έγιναν χθες 29 παραβάσεις κανόνων και 6 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου χώρου - πέραν της μη υποβολής σχεδίων πτήσεων.Όλα τα τουρκικά αεροσκάφη αναχαιτίστηκαν και αναγνωρίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.
Η άσκηση έγινε σε δυο περιοχές των διεθνών υδάτων που είχαν εγκριθεί από την Αθήνα: Η μεγαλύτερη ανατολικά της Σκύρου και δυτικά της Λέσβου και η άλλη μεταξύ Χίου και Λέσβου.

Παρατηρητές από 18 χώρες


Στην άσκηση παρέστησαν 31 ξένοι παρατηρητές από 18 χώρες και 26  παρατηρητές από διάφορους τουρκικούς φορείς και υπηρεσίες.
Τα  σκάφη SAR  της τουρκικής Ακτοφυλακής, το   SG-703 TCSG Umut και το SG-702 TCSG Güven,  είναι σχετικά νέα πλοία ( άρχισαν αποστολές το 2013) και εκτός από αναζήτησης και διάσωσης (SAR) σε ταραγμένη θάλασσα και σε κακές καιρικές συνθήκες,
έχουν αποστολή τον έλεγχο των μεταναστευτικών ροών , της κυκλοφορίας των πλοίων, τον έλεγχο της αλιείας και την αντιμετώπιση περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης.Υπάρχει και άλλο ίδιου τύπου ( το πρώτο της σειράς, το TCSG Dost από 4 συνολικά).Το τέταρτο πλοίο SG -704 TCSG Yasam είχε προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία το 2015.

Τα νέα σκάφη της Ακτοφυλακής

Η σύμβαση για την κατασκευή των 4 πλοίων από την εταιρεία RMK Marine Shipyard υπεγράφη στις 16 Ιανουαρίου 2007, ενώ ο σχεδιασμός των πλοίων αυτών βασίζονται στα πλοία κλάσης Sirio από την ιταλική Fincantieri.Το πλήρωμα του αποτελείται από 72 άτομα ενώ μπορεί να φιλοξενήσει 20 ακόμα άτομα - διαθέτει και νοσοκομειακή υποδομή.Τα σκάφη έχουν μήκος 88,6 μ. και πλάτος 12,2 μ.
 Διαθέτει ένα πυροβόλο (με δύο κάννες) των 40/70 χλστ. OTOBREDA Fast Forty και δύο τηλεχειριζόμενες σταθεροποιημένες πλατφόρμες εξοπλισμένες με πολυβόλα των 12,7 χλστ. και ηλεκτροπτικό αισθητήρα ημέρας και νύκτας.
Ακόμα  το πλοίο διαθέτει Σύστημα Ελέγχου Πυρός, Ηλεκτροπτικό Σύστημα, Radar έρευνας, ολοκληρωμένο Σύστημα Επικοινωνιών.  Τα πλοία αυτού του τύπου   μπορεί να μεταφέρει και ένα ελικόπτερο βάρους 10 τόνων. Έχουν δύο κινητήρες ντίζελ MTU 16V1163TB73L συνολικής ισχύος 10400 Kw  που δίνουν δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα 22 κόμβων με   αυτονομία  3.000 ν.μ (με ταχύτητα 15 κόμβων).

onalert

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις