Υιοθετεί την ηλεκτροκίνηση ο Ελληνικός Στρατός


άρθρο από http://staratalogia.blogspot.gr

Η ηλεκτροκίνηση έχει αρχίσει να κερδίζει συνεχώς έδαφος παγκοσμίως αλλά και στην Ευ­ρωπαϊκή Ένωση. Ο στόλος των ηλεκτροκίνητων οχημάτων συνε­χώς αυξάνεται ενώ η πτώση των τιμών μπαταριών λιθίου αλλά και οι κρατικές επιδοτήσεις ανα­μένεται να πολλαπλασιάσουν την παρουσία των ηλεκτροκίνη­των αυτοκινήτων με γρήγορους ρυθμούς. Στην Ελλάδα η ηλε­κτροκίνηση είναι ακόμη σε εμβρυακή κατάσταση με αποσπα­σματικές πρωτοβουλίες από διά­φορους φορείς να μένουν σε πιλοτικό επίπεδο.

Η Ελλάδα υστερεί μέχρι στιγ­μής στον τομέα της ηλεκτροκίνη­σης με κυρίες αιτίες τη μη εφαρ­μογή της Κοινοτικής οδηγίας (2014/94/ΕΕ) σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα, και ενός εθνικού σχεδίου δράσης για την ηλεκτροκίνηση, τη φορολογική αντιμετώπιση, τις ανύπαρκτες υποδομές δημόσιας φόρτισης και την αδυναμία απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων, με τη χώ­ρα μας να αποτελεί ένα από τα ελάχιστα κράτη μέλη που δεν έχουν επωφεληθεί από την πρω­τοβουλία Connecting Europe Facility (CEF) για τη χρηματοδό­τηση υποδομών ηλεκτροκίνη­σης. Αν και όπως είδαμε παρα­πάνω στην Ελλάδα η ηλεκτροκί­νηση δεν έχει ακόμη ακολουθή­σει τις διεθνείς εξελίξεις ιδιαίτε­ρα όσον αφορά τον κρατικό τομέα ο Ελληνικός Στρατός έκανε ένα θαρραλέο βήμα στην υιοθέ­τηση της.

Πρόσφατα παρέλαβε δύο ηλε­κτροκίνητα αυτοκίνητα τα οποία πρόκειται να αξιοποιήσει σε πι­λοτική βάση στο πλαίσιο του ευ­ρύτερου σχεδιασμού του υπουργείου Εθνικής Αμύνης και του ΓΕΕΘΑ «για την προστασία του περιβάλλοντος με σκοπό τη μεί­ωση του ενεργειακού αποτυπώ­ματος αλλά και των λειτουργικών εξόδων», όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση του ΓΕΣ.

Η Euractiv.gr επικοινώνησε με το Γραφείο Τύπου του ΓΕΣ για να μάθει περισσότερα σχετικά με αυτή την πρωτοβουλία. Πράγματι ο σχεδιασμός του ΓΕΣ δεν εξαντλείται μόνο στην ηλεκτροκίνηση αλλά ήδη έχουν υλοποιηθεί και άλλες δράσεις όπως η εφαρμογή Σύστηματος Διαχείρισης Ενέργειας σύμφωνα με το πρότυπο ISO 50001:2011 σε στρατιωτική εγκατάσταση με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση ενέργειας κατά 46% σε σχέση με το 2011, η ηλεκτροδότηση των μικρών νησιών με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, μέσω της χρήσης ανεμογεννητριών και η επιβολή στόχου για το 2017 μείωσης κατά 10% σε σχέση με το 2016 της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος.

Η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης θα συνδυαστεί με την πιλοτική εφαρμογή της τεχνολογίας των ευφυϊών δικτύων (smart grids), σε μικρής δυναμικότητας Στρατόπεδα, για την καλύτερη διαχείριση (παραγωγή-διαχείριση-διανομή) ηλεκτρικής ενέργειας, σε πραγματικό χρόνο σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του ΓΕΣ.

Αναφορικά με την επέκταση του προγράμματος και σε ηλεκτρικά λεωφορεία αυτό δεν είναι ακόμη στα άμεσα σχέδια του Ε.Σ. καθώς αυτό θα εξαρτηθεί από τα τεχνοοικονομικά συμπεράσματα που αναμένεται να προκύψουν από το Κόστος Κύκλου Ζωής, την αποδοτικότητα και την ενσωμάτωση τους στην καθημερινή λειτουργία.

Απομένει να δούμε πως θα εξε­λιχθεί ο σχεδιασμός του Ε.Σ. και αν η ενδεχόμενη επιτυχία του πιλοτικού προγράμματος θα κι­νητοποιήσει και άλλους φορείς και υπηρεσίες του ελληνικού κράτους προς την κατεύθυνση της προώθησης της ηλεκτροκίνη­σης.

(ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΠΙΤΙ & ΚΤΙΡΙΟ-07/08/2017)

http://staratalogia.blogspot.gr/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις